Give away/ konkurranse

Endelig blir det en liten konkurranse her på bloggen igjen!

For og delta må du gjøre dette:

Jeg vil at du skriver litt ifra ditt beste sommerminne her i kommentarfeltet! Kort eller langt, det er opp til deg. Jeg håper med denne konkurransen at vi sammen kan spre litt sommerglede ♥

Jeg trekker en tilfeldig vinner førstkommende fredag! ( 18.mai kl 20.00) Så det er bare å melde seg på frem til da.

Her er hva du kan vinne:

Jeg har igjen kjøpt premien på Josefine...litt skryt til den butikken er bare fint å få med her inne. Det er en liten perle av en butikk her på Gol:)

To stk kronelys i fargen lyseblå.

Ett kjøkkenhåndkle i fargen lyseblå med hvite stjerner.

Hvitt trehjerte. Fint til å pynte med.

To stk grytekluter i fargen lyseblå med hvite stjerner.

Da ønsker jeg hver og en av dere lykke til ♥

-Anne M-

14.05.2012 kl.17:59

For en flott premie!

Vil gjerne dele litt av mitt beste sommerminne med dere! :)

Jeg og en av mine beste venninner var på Stavern et koselig, lite sted like ved Larvik by. Jeg hadde aldri kjørt båt før, men fikk denne sommeren sitte på i båt for første gang. Utrolig koselig å kjøre båt i solnedgangen, med et godt pledd om skuldrene, den beste venninnen, og masse god latter. Detter er for meg et godt sommerminne, et sommerminne som får meg til å lengte etter sommeren og båtlivet på Sørlandet! <3

Ha en fortsatt fin dag! :)

Miriam

14.05.2012 kl.18:03

Mitt beste sommer minne :Var på 4H leir i Sogn og fjorande, traff så mange herlige, glade, smilende og sukkersøte ungdomer! Selv om svineinfluensaen brøyt ut på leiren, hadde alle positivt humør <3
Mitt beste sommerminne var da jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg var så lykkelig. Været var nydelig og jeg skinte som en sol. Jeg og Thomas var så stolte. Koste oss masse. Gikk ute og holdt hånd i hånd og bare smilte til alt og alle. Den dagen i Juni er den beste dagen i mitt liv, og mitt beste sommerminne så langt. Hele sommeren ble det kun snakk om graviditeten og om hvordan livet som foreldre kom til å bli <3 Sikker på det kommer flere denne sommeren!

Ulrikke

14.05.2012 kl.19:19

Mitt beste sommerminne er den sommeren vi bare var hjemme store deler av ferien, og jeg begynte og bli veldig lei. Men så fåreslo kjæresten at vi skulle reise, uten og vite hvor vi skulle - uten og vite hvor lenge vi skulle være borte. Vi pakket sakene og dro. Stoppet på bensinstasjoner og kjøpte knask, hørte på gode gamle sanger og hadde lange gode samtaler. Til slutt havnet vi i kragerø, der vi tok kvelden. Vi hadde med oss en overmadrass og la ned baksetene i stasjonsvogna, det ble fin seng det! Desverre fikk vi ikke mye søvn på grunn av måkeskrik på havna, så vi dro videre før klokken var blitt 7 dagen etterpå. På vei mot sverige begynte kroppen min og protestere, og nyrebekkenbetennelsen tok helt knekken på meg, så det ble til at vi dro hjemmover og heller tok noen netter på hytta med familien. Det var en utrolig koselig tur, og kjenne på det og være fri, og bare reise uten og vite hvor man havner! En fantastisk følelse!

Solveig

14.05.2012 kl.20:27

Mitt beste sommerminne er en sykkeltur over 4 dager med søskenbarn, tanter og onkler. Jeg var 10-11 år. Vi syklet fra Ringebu til Lillehammer, over fjellet! Flott tur med flere utfordringer som f.eks en elv uten bru over, x antall punkterte dekk, mygg, regn og gjørmete traktorveier:)men for en flott tur!!!!! Teltleir med kortspill, primus og masse moro og glede på kveldene!En herlig tur med familien!

marlene

14.05.2012 kl.20:51

Mitt aller beste sommerminne var fra sommer 2011. Da reiste jeg og kjæresten min på vår første ferie sammen. En romantisk uke i Alanya. Fantastisk! :)

Super blogg foresten:)

ewymarie

14.05.2012 kl.21:33

Mitt fineste minne er første sommeren min mann og jeg ferierte sammen, ny forelsket: Turen fra Alta til Oslo da vi kjørte nedover en bil for svigerforeldrene mine. Norge er et vakkert land med fantastisk flott natur og fine solnedganger : )

Julie

14.05.2012 kl.21:55

Mitt beste sommerminne er fra da jeg var liten og hver sommer dro til en "øde" øy i Oslofjorden, Gullholmen, sammen med mange andre barn og voksne! Det var fantastisk å være helt uten pc, tv og alt man er vant med å ha som underholdning hjemme. Der måtte vi barna finne på alt selv, uansett vær, og det ble så gøy! Oppdagelsesferd, bading, fisking, hemmelige huler og alt mulig annet! :D Savner de somrene!

15.05.2012 kl.00:07

Mitt beste sommerminne som jeg kan huske er nok sommeren for to år siden da fire venninner og jeg dro til Bulgaria. Vi bestilte i riktig tid og fikk et veldig fint hotell til en veldig ålreit penge. Vi festet og hadde det moro. Og en kveld da vi skulle sove, Karoline og jeg delte rom, så snakket Karoline en del til meg, da ble jeg trøtt og sovnet enda. Så spør Karoline meg "det er så kaldt her, kan jeg skru ned aircondition?" og da svarer jeg i halvsøvne "vi har jo basseng i gulvet her da, som skifter farger, du kan jo bare avkjøle deg der".. Haha, Karoline lo godt av det.. Ikke nok med det for kvelden etter var igjen Karoline snakkesalig og snakket til meg i det jeg sovnet, og da sa jeg "du må jo lese bruksanvisningen for å kunne bruke jakka".. haha!! Bruksanvisning på jakke lissom ;)

Det beste med turen var nok at samholdet oss i mellom ble enda sterkere, og at vi koset oss masse sammen på stranden og tok båt med tube bak etc. Masse ellevill festing og moro! Hehe :D Kosa oss vi...

Villaverolu

15.05.2012 kl.00:55

Mitt aller beste sommerminne til den dag i dag er den faste turen jeg hadde til mimmin min hver sommer! Det er altså min fantastiske mormor som jeg er så uendelig glad i! Hver gang vi kom nærme sommeren kokte hun nykål som vi satt å gomlet med masse smør i solsteika imens mormor var inne å lagde verdens beste blomkålsuppe som bare Mimmi kan! Husker også de fantastiske morell trærne, bærbusker, plommetrær og mye mer. Når vi var hos Mimmi på sommeren var det som å være i et lite eventyr! Var fulle av forventninger og dagene var alltid perfekte. Sol, blå himmel, god mat, frukt, is , innslag av ludo og yatzi var alltid med , en god klem som bare mimmi kunne gi og mormor er som da og den dag i dag er min største iinspirasjon! Så det er mitt beste sommerminne :) ! Ha en strålende natt :)

Klemmer

May-Rita

15.05.2012 kl.08:05

Mitt beste sommerminne må nok være den første sommerferien kjæresten min(nå mann) og jeg hadde. Vi pakket den lille bilen og kjørt fra sør til nord. Opplevde masse fine steder i Norge og masse fin natur. Overnattet på små koselig hytter og spilte kort og hørte på radio. Og ikke minst det å være bare oss to, nyforelsket som vi var. Kribler i kroppen når jeg tenker på den følelsen jeg hadde på den turen. Nydelig vær hadde vi også. Dette er nok et av de beste ferieminnen jeg har.

Monica

15.05.2012 kl.11:20

Først og fremst. Fantastisk blogg som jeg er sååå glad for å ha oppdaget!! :)

Mitt beste sommerminne er første sommeren med sønnen min, det overgår alt!

Det var så varmt og godt hele sommeren, vi var ute og koset oss glugg, bare jeg og han. :) Biene summet, blomstene luktet av sommer, kald vannmelon på bordet, og verdens nydeligste liggende på et mykt teppe med bare tær og pludre så lykkelig!<3

Ellen

15.05.2012 kl.11:36

Mitt beste sommerminne må være fra da jeg var liten, og kunne være hele sommeren på setra. Det fikk jeg gjete kyr, melke, kose meg med sauene, bade, fiske, gå på lange fjellturer og bare ta livet med ro. Har mange fine sommerminner derifra<3

emrukke@gmail.com

Signe Helene

15.05.2012 kl.12:40

Ett av mine aller beste sommerminner må være sommeren for to år siden.

Da jeg begynte å studere flyttet jeg langt hjemmefra og får ikke sett familien så mye som jeg ønsker.

I forkant av denne sommeren hadde mormor dødd av kreft og i hverdagens mas og tjas var det vanskelig å ta stilling til hva som skulle gjøres med alle tingene, og vi ville helst ikke kaste ting. Så tingene ble tatt vare på og planen for sommeren var en ordentlig ryddejobb.

I tillegg til disse tingene skulle vi også ta oss av mye annet rot som samler seg opp gjennom årene både på loft og i kjeller.

Altså ingen ferieturer eller store utflukter. Vi skulle rydde!

Og hvem kunne tro att det skulle bli en av de fineste sommerene?

Vi var samlet og gikk sammen igjennom uendelig med minner, både gode og vonde. Men vi var sammen om alt, fikk ryddet opp masse og vi hadde det bare kjempefint!

I løpet av sommeren kjente jeg meg som et barn igjen og det var en ordentlig herlig sommerferie!

Det enkle kan noen ganger være det beste! :)

kjerstin

15.05.2012 kl.15:17

Da jeg som 12 åring reiste til england på speiderleir og bodde hos noen med tilknytting til den engelske kongefamilien. Der fikk jeg bade i bassenget tilhørenede sandringham slott. Fikk også med meg hjem en bil av diana og charles bryllupskake:)

Monica S

15.05.2012 kl.15:44

(⁀`⁀) ☆ Mitt fineste ferieminne,er fra da jeg var 16 år og jeg og min

.`⋎´☆¸?*°?.☆ kjære reiste rundt om kring i Norge med bil.

☆¸.*°?.☆ ☆ Vi lå i bilen,i telt og vi leide hytter. Det var så utrolig koselig

?°*°?.☆ og bare være meg og ham,vi hadde ikke noe mål eller mening med

turen eneste at vi skulle ha det kos og moro. Å det hadde vi virkelig,vi forlovet oss på den turen. Å to år etter giftet vi oss,å vi har tre så og si voksne barn sammen..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Vi er dessverre ikke gift lenger,men vi er god venner. Men det er absolutt ett av de fineste ferie minnene jeg har...

Å jeg kunne virkelig tenkt meg den turen all over again...

Ønsker deg en kjempe fin 17 Mai uke.. Stor solfylt hilsen fra Monica Karin

canim_monica@hotmail.com

Maya

15.05.2012 kl.16:00

For en fin idè! :)

Mitt beste sommerminne må være på hytta i Hemsedal, en tidlig morgen. Når det er helt vindstille, og vannet er så blankt at alle fjella rundt speiler seg i det :)

Beate

15.05.2012 kl.16:29

Beste sommerminnet mitt er fra den gangen jeg var i Danmark med familien, på Løkken strand. Jeg var ungdom, kan vel ha vært 16-17 år, og fikk kjøpt elefantøl som jeg og min søster drakk i smug blant sand og gress-strå. Spennende, varmt, og et minne å smile av.

Forresten, ølet smakte grufullt, men det gjorde ingen verdens ting ;D

Mvh Beate

Ida Lind

15.05.2012 kl.20:26

Mitt beste sommerminne er fra sommeren '09!

Det året ble nemlig min datter født- og den sommeren ble hele livet mitt snudd i en helt annen retning litt uten at jeg egentlig var klar over hva det innebar.

Jeg ble litt bråvoksen den sommeren- og det er den koseligste og mest slitsomme sommeren jeg har hatt- men også den aller aller viktigste og beste tiden i mitt liv :)

Mvh,

Ida Lind

urettferdig(ætt)live.com

Elin

15.05.2012 kl.20:40

De beste sommerminnene er med familien. Grillkos, sene kvelder, male huset og bare nyte at pappa har èn ferieuke i løpet av året. <3

Rikke Wiseth

15.05.2012 kl.20:43

Mine beste sommerminner er alle sommerene jeg har hatt sammen med familien hos besteforeldrene mine på Hamar. Bade i Mjøsa, gå turer langs mjøsa og ute på domkirkeruinene. Alltid like flott på Hamar og sommerene!

Mvh.

Rikke Emilie Wiseth

rikkewiseth@hotmail.com

Villa Oss

15.05.2012 kl.23:20

Så fin give away!

Mitt beste sommer minne er båtturene med barna. Fisking av krabber, pølser på bål og overnattning i telt <3

Janne Kari

15.05.2012 kl.23:32

Mitt fineste sommerminne er fra en sommer eg og en vennine reiste på en spontan tur til kristiansand, var kjempekoselig og hadde d veldig kjekt ilag på den turen! Vi hadde med oss telt og campa på en campingplass, vi grilla,bada, gikk rundt i kristiansand,va på konsert og i dyreparken. Veldig kjekt!;)

jannebabzen@hotmail.com

Camilla

16.05.2012 kl.08:37

Jeg har mange gode sommerminner, men vil skrive om to av de.

Det første var sommeren jeg var 13 år, jeg og min venninne, tanten min og hennes venninne dro på Backstreet Boys konsert. Dette var Milleniums turneen deres, vi sto i kø 1,5 time. Så ikke vitsen i å stå lenger.. Når vi kom inn i salen kom bodyguarden til den ene i gruppa bort til oss og spurte om vi ville sitte på VIP under hele konserten, innenfor gjerde helt attmed scenen, og komme opp til gutta mens de sang the perfect fan til oss. Klart vi ville! Vi 2 + 3 jenter til ble plassert med hver vår gutt i gruppa, jeg kom til Brian. Noe som var helt suuupert:) Holdt han i hånden, pratet med han, han sang til meg og jeg fikk en klem. Venninnen min kom til A.J. Kan du tenke deg hvor stort dette var for 2 jenter på 13 som syntes BSB var alt som betydde noe i verden på daværende tidspunkt, hehe :))

2år etter var vi med på Norway Cup for føste gang, ble kjent med mange nye fra inn og utland, og toppet det hele med å vinne finale i Norway Cup! En magisk sommer.

Selv om dette er over 10 år siden nå, så tror jeg alderen tatt i betraktning at det var to av de mest magiske sommerene jeg har hatt :)

Emma

16.05.2012 kl.10:09

Mine beste sommerminner har jeg fra campingen når jeg var mindre. Da var jeg, søsteren min og et jevngammelt søskenpar ute fra morgen til kveld. Vi trillet utallige turer med dukkene våre, spiste is og badet i Mjøsa. De tøffeste barna turte til og med å stupe fra stupebrettet! Men det var vi for små til.. Hver vår gledet vi oss til sesongen begynte og til vi endelig skulle få være med hverandre igjen. Hver helg vi ikke fikk reist på campingen gikk med på å furte til foreldre, det var så klart deres skyld at vi ikke fikk reist! Den neste helgen vi reiste oppover igjen derimot, hadde vi det enda mer morsomt enn før! Men så ble vi eldre, sluttet med lekingen og vokste til slutt fra hverandre. Snart er vi alle fire gamle nok til å få våre egne barn, og jeg håper de skaper seg like flotte minner som vi selv gjorde : )

R

16.05.2012 kl.10:41

Mitt beste sommerminne fikk jeg sommeren 2011. Da feiret fetteren min og jeg 18-årsdagen vår sammen med låvedans heime på gården. Det var rundt 80 feststemte ungdommer, bra liv, god mat og veldig god stemning. Vi hadde også bedt folk fra byen som aldri hadde vært på fest på låven før, så dette var ekstra morsomt. En av de kom til meg dagen etter og sa at det hadde vært den beste festen han hadde vært på noen gang! Det var koselige taler og sanger. Dagen etter kunne jeg ikke slutte å smile, jeg var så glad for den vellykkede festen som vi hadde brukt flere uker på å planlegge :-D

Silje

16.05.2012 kl.17:59

Med det været vi har hatt no, er det godt å kunne dele sommerminner. Forhåpentligvis kommer sola snart. Mitt beste sommer minne er vanskelig å dele, dette fordi eg har mange gode minner. Men siden eg bor på vestlandet nære sjøen har vi båt. Om sommeren pleier vi ta med oss loff, tinte, helst nykokte, reker, og så finner vi ei fin bukt eller en holme. En god vin eller et par cider, sammen med noen man er glad i hører også med, mens sola går ned i havet. En båttur av dette slaget gjør enn sommerdag perfekt for meg<3

God 17 mai:))

Monica

16.05.2012 kl.19:36

Mitt beste sommerminne er da jeg og samboeren pakket inn i bilen og bare kjørte avgårde. Vi hadde ikke planlagt hvor vi skulle, vi fulgte bare magefølelsen fra dag til dag. Vi endte opp i utrolige vakre Lofoten, 100 mil lå bak oss og det ble en fantastisk tur :-D

Ole-Martin

16.05.2012 kl.20:25

Mitt beste sommerminne er fra da jeg møtte min samboer for tre år siden.

Det var så mye spenning, romantikk, spontanitet, roadtrips og rett og slett den morsomste og mest spennende sommeren jeg kan huske! Nå forsøker vi å gjøre hver sommer til noe bedre enn den forrige- og sålangt stortrives vi i hverandres selskap!

Ole-Martin

olejen(#)live.no

Guri Marie Kristoffersen

16.05.2012 kl.21:52

Mitt beste sommerminne er bryllupsreisen min mann og jeg

hadde til Istanbul i Tyrkia og Beirut i Libanon.

Det var en veldig romantisk tur, med kattefødsel i hagen på hotellet

i Istanbul, og luksushotell i Beirut.

Dette var midt i de forskjellige krigene som har herjet i Libanon,

men likevel var det unntakstilstand med politi i gatene som vi ikke fikk høre om

før vi kom dit. Veldig spennende i tillegg til romantikk,

pluss mye sightseing og bading. En tur jeg aldri glemmer.

Mvh. Guri Marie

guri_marie.kristoffersen@getmail.no

Camillas Villa

16.05.2012 kl.22:26

Så fine premier, såklart jeg må delta... :D

Mitt beste sommerminne tror jeg var i fjor sommer faktisk. Vi tre på vår første familietur til Kristiansand. Det ble 4 dager fylt med lykke, latter, smil og glede fra morgen til kveld. Småen var i himmelen, og vi hadde det virkelig helt topp. Hele dyreparken og alt som hører med ble utforsket nøye, Sabeltann ble helten og uttallige iser ble fortært på fire dager. Ikke så avansert ferie eller langt reisemål, men for oss tre (dengang) var det fire dager jeg aldri kommer til å glemme. Lykke, rett og slett! :)

God 17. mai feiring ønsker jeg deg!

Klem Camilla :)

Snefrid

17.05.2012 kl.00:53

Mitt beste sommerminne må være når lillemor kom ifjor:)

Mette

17.05.2012 kl.11:34

Mitt beste sommerminne alle kanoturene jeg hadde sammen med familien da jeg var mindre. Var på en plass som het Fjorda som ligger i Bjoneroa. Var så koselig med sol, bading, lek og morro. Padling langt innover de fine fjordene med fiskestanga hengende etter. Fisken vi fikk grillet vi og spiste til middag når vi kom tilbake til øya vi campet på. På kvelden var det bålkos og allsang mens vi så solen gå ned i allverdens fine farger. Gode minner <3

Kjersti Haugen

18.05.2012 kl.00:05

Min beste sommerminne skjedde 8. juni for snart 8 år siden. Da ble jeg nemlig mamma til verdens snilleste og mest omtenksomme gutt :)

Designdrommer

18.05.2012 kl.00:55

Jeg har mange gode sommerminner, noe sier meg at sol og blå himmel ofte er en faktor til at sommeren huskes med smil om munnen. Men mitt beste sommerminne er fra en regnfylt dag sommeren i 1992.

Jeg, storebror, mamma og pappa dro til Tønsberg på sommerferie, vi skulle bo hos min mormor og alle trodde det var en helt alminnelig ferie. I løpet av oppholdet skulle jeg fylle 4 år og det var derfor veldig naturlig at det var en del snakk om kaker, kjoler, gaver og pynting. Men hva i alle dager har frisørtimer og kirkebesøk med en 4 år´s dag å gjøre da? Og hvorfor måtte jeg prøve kjoler og hårklemmer som sto i stil med blomstene mamma hadde kikket på og bestilt hos blomsterhandleren tidligere på dag? Ja hvorfor var det så mange avtaler og handlerunder som jeg måtte være med på.. ja når alt jeg ønsket meg til bursdagen var en stor boks lego og en bløtkake. Ja noen av dere skjønner kanskje hvor jeg vil henn?

En av dagen gikk jeg og mamma i fra den ene avtalen til den andre, da jeg stoppet opp og dro i jakken til mamma. > jeg hoppet av entusiasme. Mamma så forskrekket på meg og litt småflau tror jeg... >. > sa jeg som om det var den minste selvfølge at jeg hadde funnet svaret. Jeg tror at mamma på ett eller annet tidspunkt nå fryktet at deres planer om et hemmelig bryllup i fred og ro ville gå adundas. For hvem tror vel at en 4 åring klarer å holde tett? >.

Dagen kom, jeg hadde bursdag og fylte 4 år. På morgenen fikk jeg LEGO som jeg hadde ønsket meg. Fikk på finkjolen og ble med mamma innom frisøren før vi dro til kirka. Etter kirka var vi til fotograf også dro vi til Åsgårdstrand hotell for en bryllupsaften... mange ringte den dagen for å gratulere meg med dagen. Alle lurte på hva vi hadde gjort på, om jeg hadde fått mye fint og alt det der... og lydig som jeg var, svarte jeg: >... Ikke et pip om at mamma og pappa hadde giftet seg og jeg hadde fått vært brudepike. Heller ikke et ord om den utrolig teite og treige fotografen... Jeg holdt tett og fikk mye skryt for det i ettertid. Det hører også med til historien at mamma og pappa er lykkelig gift den dag i dag. Snart har de 20 år´s bryllupsdag :-)

Dette ble forøvrig den siste sommeren som lillesøster, det ble den siste sommeren sammen med min storebror. Denne sommeren kommer jeg aldri til å glømme, 18. juli-92 var den beste dagen i mitt liv! <3

Sommeren´92!

Kristina E.E

18.05.2012 kl.09:19

Jeg har mange gode sommerminner, men husker veldig godt sommeren da jeg var 11 år, den sommeren var det sol og badevær hele sommeren. Jeg kan ikke huske en eneste dag med dårlig vær, jeg og en venninne syklet ned til en flott badeplass som ligger et lite stykke unna, her koste vi oss hele dagene med god mat, bading og soling. Jeg tror vi var der nede 14 dager i strekk med kjempeflott sommervær.

Jeg kan ikke huske å ha hatt så godt og langvarig sommervær noen gang etterpå :)

taubanevegen

18.05.2012 kl.13:32

Så fin og søt premie! :) Jeg har vært på Josefine en gang, utrolig fiiin butikk!

Det er vanskelig å velge seg ut ett sommerminne... Noe av det beste å gjøre en nydelig sommerdag er: GOD tid til å lese en bok eller et blad ute i hagen, reker og hvitvin på uterestaurant eller verandaen hjemme sammen med kjæresten, skravle med venninner på utekafè, Maihaugen sammen med barna! :)

, Gol

Velkommen til Jorde gård, en gård i hjertet av Hallingdal.. Her bor vi i et oppusset sveitserhus fra 1898. Gården har melkeproduksjon. I tillegg har vi høner og om sommeren har vi noen gris og lam. På Instagram: @annemmj For kontakt, mail adr: annemmj@hotmail.com